Saturday, June 29, 2013

Ku Tiba Lagi


Ramadhan akan tiba dan berkata, "Ku tiba lagi..."

Okey, mukadimah memang tak ada kaitan langsung dengan entri. Memandangkan Ramadhan akan menjelma tak lama lagi, sengaja bulan penuh keberkatan itu membuat kemunculan istimewa dalam entri ini.

Selain lagu 'Gerhana' yang aku dengar di radio Sinar FM, aku juga terpikat apabila mendengar dendangan satu lagu yang tajuknya telah pun dinobatkan sebagai tajuk entri ini. Bukanlah lagu baru. Tapi aku baru minat. 

Aku kenal Hyper Act dengan lagu 'Harapan'. Sekarang aku dah ada sebab kedua untuk suka dengar nyanyian Hyper Act. Aku cuma minat korus saja untuk lagu 'Ku Tiba Lagi'. Ini liriknya:

 Ku tiba lagi
bersama rasa rindu datang bertamu
di ruang hati kecil yang berbicara
Ingatilah diriku ini
bersama kenangan itu

Walaupun ku lihat bintang-bintang di balik awan
gugurnya ke bumi menjadi impian
Takkan kulepas apa yang kuharapkan
kerna ku untukmu...

Ekceli aku tak berapa faham connection dua rangkap korus ni. Jadi aku bukan suka korus lagu ni kerana liriknya. Tapi melodinya yang begitu 'menangkap'. Sangat kena dengan jiwa aku. Biasanya aku akan mula muak setelah mendengar sesuatu lagu enam atau tujuh kali berturut-turut.

Lagu ni aku dah dengar lebih sepuluh kali sepanjang tiga hari ni. Masih lagi seronok mengalunkan part korus tu. Kejap je aku rasa. Lama-lama nanti bosan jugak. Macam dulu aku layan lagu 'Remember When'. Kalau ikut apa yang aku belajar dalam Biologi, ini dipanggil accomodation.

Nak terangkan accomodation tu boleh buat entri baru. ^_^ Jadi, aku rasa tak payah lar korang tahu. Ada benda yang tak perlu kita tahu walaupun kita nak sangat tahu. Serabut lagi memeningkan. 

Akhir kata, jom layan lagu Hyper Act. Ku tiba lagi....





No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif