Welcome To My Life...

Tuesday, November 22, 2011

Provokasi Memakan Diri

Assalamualaikum..

Seluruh rakyat Malaysia, satu suara.. untuk beberapa hari ini, aku pasti pesta keraian kita memenangi pingat emas bola sepak Sukan Sea 2011 akan diteruskan dengan misi memprovokasi rakyat Indonesia yang sebelum ini sentiasa memprovokasi kontinjen atlet Malaysia.. adakah itu tindakan yang bijak? Sudah pasti tidak.. alhamdulillah.. doa seluruh rakyat Malaysia termakbul.. atlet kita teraniaya.. diejek dan dicemuh sepanjang temasya di semua venue pertandingan.. mereka menjadi mangsa provokasi penyokong Indonesia yang fanatik.. blog, facebook, twitter dan macam-macam lagi medium sosial akan dikemas kini dengan kebanggaan menjadi rakyat Malaysia.. skuad bola sepak kebangsaan akan terus dipuja dan disanjung oleh peminat bermusim yang baru muncul apabila Malaysia muncul juara.. sedangkan ketika Malaysia masih lemah dulu, mereka menghentam tanpa belas kasihan.. lumrah manusia..

Sana sini cerita pasal bola.. blog aku pun tidak ketinggalan.. entri banyak pasal bola dua tiga hari nie.. hehe.. tapi bukan aku sorang lar.. mana-mana blog pun aku tengok banyak yang ucap tahniah atas kejayaan gemilang pasukan kebangsaan mengekalkan status kita selaku kuasa utama bola sepak Asia Tenggara.. semangat juang yang tinggi ditunjukkan wira-wira negara wajar dipuji.. bukan hanya Khairul Fahmi, Baddrol Bakhtiar dan Nazmi Faiz yang menjadi pujaan peminat-peminat wanita, tetapi keseluruhan skuad 2011 seharusnya kita beri penghormatan.. barisan penyerang yang kurang konsisten melepaskan deretan peluang keemasan sepanjang pertandingan berlangsung tetapi menjaringkan gol penting apabila diperlukan.. Izzaq Faris menjaringkan gol kemenangan menewaskan Thailand 2-1, Syahrul Azwari meledak gol tunggal menumbangkan Indonesia 1-0, dan Ahmad Fakri Saarani yang membawa Malaysia ke final membenam Myanmar 1-0 di semi final..

Bukan kita saja yang setuju bahawa kita teraniaya, malah orang Indonesia sendiri sedar provokasi merekalah yang memakan diri mereka sendiri.. pemain Malaysia teraniaya.. doa mereka dimakbulkan Tuhan.. lain kali dah tahu provokasi tu menganiaya, jangan lar buat kan.. bagus lar sedar diri, sedar ruang..


Malaysia 0-0 Singapura
Malaysia 2-1 Thailand
Malaysia 4-1 Kemboja
Malaysia 1-0 Indonesia
Malaysia 1-0 Myanmar
Malaysia 1-1 Indonesia (pso: 4-3)

FAKTA : Harimau Muda tidak kalah sepanjang Sukan Sea 2011 :)










p tinju s : Tahu tapi tetap buat..

2 comments:

Anonymous said...

Terbaik bro...
Kt page2 bola pn x abes2 lg dok provok skg ni..

M Fizan said...

@EZAD AMIR biarkan diorang.. Tuhan makbulkan doa orang teraniaya :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif