Saturday, May 5, 2012

Kisah Yang Manis




Assalamualaikum..
Salam sejahtera..

Tadi aku singgah baca kisah manis Dena Bahrin. Pinjam Puan Dena punya quote sikit. ^_^

Someone who really loves you will show he/she wants you, will prove that he/she needs you, and will remind you he/she loves you. He/she will put you in the list "to be in heaven together forever". 

Tahniah kepada mereka. Selamat pengantin baru. Kisah yang manis untuk dijadikan teladan. Kisah seorang anak yang taat pada ibu bapanya. Kisah seorang hamba yang taat pada Tuhannya. 

Untuk pasangan bercinta di luar sana, simpan dulu perkataan cinta. Kalau tiada niat berkahwin, haram bercinta bak kata Ustaz Azhar Idrus, daie sejuta umat. Ayat-ayat cinta akan lebih manis jika diucapkan pada pasangan yang halal buat kita dengan ikatan yang sah.

Aku suka dengan kisah Puan Dena. Bagaimana dia sedang menghadapi kehancuran hati saat Allah memakbulkan doanya untuk mendapat lelaki terbaik dan kisah cinta yang paling manis untuk dikenang sehingga akhir hayat. 

Yakinlah pada Allah. Berdoalah pada Allah. Bertawakal kepada Pencipta segala cinta. al-Rahman dan al-Rahim. Dia yang mencipta segala rasa indah di hati hamba-Nya. Berusahalah kita untuk merasai kemanisan cinta selepas nikah. Insya-Allah.










p peluk s : Teguhkan hati kami ya Rabb..

3 comments:

Sarah Mohd Saleh said...

ohhh.Allah swt maha pengasih lg maha penyayang.pasti ade jodoh kalau sudah peras ttongggek di tepi jln ;)

mirmashi94 said...

sama. kagum dengan puan dena. baru aje kenal die,melalui tuto kat youtube. suka tengok muka die. suci, dan lawa sangatt. tenang je. hehe ;)

p/s : kan bagus kalau ramai yang sedar bercinta lepas kahwin lagi best. harap hati nie kuat, iman nie teguh untuk x bercinta sebelum kahwin dah ^^, insyaAllah.

Ini Kisah Tia said...

yup! itu lah kisah cinta sebenar :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif