Tuesday, May 15, 2012

Tanpa Kusedari





Assalamualaikum.

Entri ke-401. Satu pencapaian? ^_^

Sedar tak sedar. Dah hampir setahun aku berblog. Sebenarnya dah 3 tahun blog ni wujud. Tapi aku cuma aktif lepas SPM tahun lepas. Blog ni lahir semula pada Jun 2011.

Aku hanya simpan sedikit entri kenangan dari tahun 2009, yang lain aku padam. Memori untuk aku baca semula satu hari nanti. Aku pun tak ingat dah apa yang aku tulis dalam 400 entri ni. Itulah gunanya kan? ^_^ Untuk aku selongkar pada masa depan untuk mengukir senyuman. Penulisan blog dalam proses menuju kedewasaan. Seorang remaja meniti usia kematangan.

Aku bukan macam sesetengah blog yang cuma kongsi tips itu dan ini, ayat cinta begitu dan begini. Aku seperti kebanyakan blogger lain lebih gemar bercerita tentang hidup sendiri. Menulis diari sambil cuba menyampaikan moral dan pengajaran secara berseni. Tidak syok sendiri sebaliknya memberi sesuatu untuk dihayati. 

Kadang-kadang entri aku pendek. Ada kalanya pula panjang. Semuanya bergantung kepada ilham dari Allah. Sekarang aku lebih gemarkan entri sederhana. Tidak menyusahkan untuk korang yang blogjogging untuk menghadam. Dan aku juga dapat menyimpulkan hari-hari yang aku lalui dengan ringkas dan padat. 

400 tercapai. What's next? 4000? Hanya Allah yang tahu rahsia-Nya. 









p palang s : Alhamdulillah..


2 comments:

nurshamila said...

nice entry. rugi lah bru find out blog nih. huhu

tahniah!! yay bunga api. haha keep blogging, ok? suka baca and dah follow pon. hidup kedah!!

M Fizan said...

@nurshamila demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian. huhu.

haha. ada gak orang bagi bunga api. thanks sha. hidup kedah!! ^_^

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif