Welcome To My Life...

Tuesday, May 15, 2012

Nakbah Satu Malapetaka



Assalamualaikum.

15 Mei 2012. 64 tahun Nakbah Palestin. Bencana besar buat umat Islam.

Ya, hari negara haram Israel wujud di muka bumi. Hari saudara kita di Palestin dihalau dari negara sendiri. Detik permulaan rakyat Palestin dizalimi saban hari. Mengharapkan setulus simpati dari dunia yang mengasihani.

Nakbah Palestin satu permulaan. Pencerobohan tanpa pengiktirafan. Penindasan tanpa ihsan. Kerakusan manusia bernafsu haiwan. Terus maju kerana sokongan. Tidak serik mencabar Tuhan. Lantaran bersekutu dengan syaitan. Hingga tiba saat dinantikan. Kejatuhan zionis sudah ditakdirkan.

Aku masih ingat sorang budak pompuan yang hafal semua ibu negara yang ada di dunia. Tapi bila disebut Israel, budak tu cakap tidak wujud negara Israel. Hanya Zionis laknatullah dan sekutunya saja yang mengiktiraf kewujudan negara haram Israel.

Dan gambar kat bawah ni. Solidariti.


Rakyat Palestin yang dipenjarakan di penjara Israel melakukan mogok lapar kerana dizalimi. Israel terkejut bila lebih dua juta orang menukar default pic mereka di Facebook kepada gambar kartun banduan seperti dalam gambar di atas. Akhirnya Israel memenuhi tuntutan banduan rakyat Palestin.

Alhamdulillah. Tetapi tanah mereka masih dirampas. Kuil Sulaiman akan didirikan di atas tapak runtuhan Masjid al-Aqsa. Palestin akan bebas satu hari nanti. Itu kepastian yang tidak dapat diubah. Itu janji Allah. Tapi kita harus berusaha untuk membantu. Marilah kita bersatu.










p palang s : Salam kasih buat saudara seagama..


3 comments:

msredcheesecake said...

harap mereka terpelihara...

Deleted said...

insyallah. sama2 kita doakan

M Fizan said...

@msredcheesecake ameen.. insya-Allah.

@nurshamila ayuh, qunut nazilah :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif