Friday, July 1, 2011

TF #1 : Jaga Aurat

Entri pilihan : Kelebihan Blog & Bahasa Alien...

Assalamualaikum..
My first Thoughtful Friday..
Mari kita cuba rakan2 blogger dan para pembaca.. :)


Pakai tudun
g jer..
baju lengan pendek yang sendat..
seluar ketat..
nampak bentuk badan..
inikah MENUTUP AURAT yang sebenarnya?















p/s : Fahami makna sebenar menutup aurat..

18 comments:

sabella mohamad said...

berfesyen x salah
tp jgn smpai terkeluar dri landasan yg dtetapkan Islam
;)

hana nabihah said...

bagus weyh ko punye entry..sentap pada sape yang terasa nanti :) hehe bagus :D

Azmie said...

tamo komen pasal aurat..
topik ni sensitip..
kang ada yg ckp kubur lain2..
hihi~~

M Fizan said...

@sabella mohamad betul2.. orang yang menutup aurat dengan sempurna pun boleh berfesyen kan.. :)

@hana nabihah bagus ke cik hana? thanks a lot.. huhu.. sentap! sapa makan cili, terasa lar pedasnya.. hehe.. ^_^

adiba ramli said...

YA ALLAH>>macam la sekarang ni....
jangan jadikan tudung untuk berfesyen sahaja tapi mesti tahu tujuan yang sebenarnya!

Eyra. said...

Kena betul kan cara pemakaian mengikut syariat Islam ;D

suha said...

time kasih dik (^_^)
walopon org len tak join,awk tetap join..terharu huhu

Mawar Berduri said...

ini namanya tutup rambut..

Gua Syed said...

mcm power je minah sblah tu.. kih..kih..kih..

apik pehe said...

huhu..jangan marah aku weh...

M Fizan said...

@Azmie haha.. apa mau takut? takkan lu goyang? kita ada kuasa untuk mencegah maksiat.. ^_^

@adiba ramli betul2.. pakai tudung tapi dedah sana sini.. apa cerita??

@Eyra. betul2.. kalau ikut syariat Islam kan bagus :D

Bella Bell said...

mungkin bagi mereka hanya rambut je aurat.. yang lain bukan aurat.. hahaha!!~



^^

M Fizan said...

@suha sesame akak ^_^
huhu.. saya menyokong benda yang baik :)

@Mawar Berduri hu.. betul tu.. tutup rambut saja..

@Gua Syed hahahaha.. power luar buat apa..

@apik pehe erk? TAK FAHAM~

nawal addina said...

tak guna tutup kepala kau yg lain terbuka !!

alif haris said...

aduyai fail la mcm ni ..

tak jadi nk amek jadi calon ..huhu

M Fizan said...

@Bella Bell haha.. mungkin lar.. ingat pakai tudung tu dah sempurna lar tutup aurat.. hahaha

@nawal addina mereka fikir aurat hanya di kepala!!

@alif haris huhu.. tak mau aku.. buat tambah dosa jer jadi suami dia..

SweetLikeWhat said...

Sokong entri ni...bertudung tapi tetap menampakkan bentuk badan..huhu..

M Fizan said...

@SweetLikeWhat huhu..thanks sebab setuju..masih belum menutup aurat dalam erti kata sebenar nie..baru menutup rambut :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif