Friday, July 1, 2011

Panjang Sikit Lagi

entri pilihan : DEWASA & THOUGHT FRIDAY

Assalamualaikum...

Tengok muncung tu.. hihi...

Alolo... kesiannya dia merajuk.. hahahaha.. tengok tak rupa muncung mulut dia tu?
Dah macam ikan flower horn nie.. har har har..
Sama kan muncung mulut tu..

Kepada gadis2 di luar sana (lelaki pun boleh kalau gedik sangat) yang nak merajuk dengan kekasih korang, sila ambik buku nota yer.. salin resepi-resepi nak memanjangkan muncung mulut tu bila merajuk.. hehe.. jangan ada kekasih2 korang yang datang serang maki2 blog Marikh aku dah lar.. kui kui.. yang jauh mari dekat.. yang dekat mari rapat.. sebelum mula belajar, ambik cermin sekecik tapak tangan (cermin mekap fomfuan) dan tali kasut..

Untuk muncung mulut panjang dua harakat, sila ubah huruf vokal dalam ayat di bawah kepada vokal "U" saja..

Saya benci awak sejuta kali
menjadi
Suyu buncu uwuk sujutu kulu

Tengok kat cermin tu.. cun tak muncung korang? Menjadi tak? Sekarang ikat muncung mulut tu guna tali kasut.. ikat ketat2.. haaa.. gelak sorang2.. hahahaha.. nak gelak apanya dengan mulut terikat kan.. jadi gelak dalam hati sudah lar.. ambik berkat.... hihi..

Kalau nak empat belas ratus harakat pun boleh jugak.. baca perenggan kat bawah nie :

"Saya cintakan awak.. siang dan malam saya bersama awak.. kalau awak tak ada, saya tak dapat melihat.. awak lar yang membantu saya melihat keindahan alam ciptaan Tuhan.. kalau awak tak ada, gelaplah dunia saya ni.. saya sayangkan awak, MATA.."

Panjang sikit.. hehe.. jom kita tukar vokal..

"Suyu cuntukun uwuk.. suung dun mulum suyu bursumu uwuk.. kuluu uwuk tuk udu, suyu tuk duput muluhut.. uwuk lur yung mumbuntu suyu muluhut kuunduhun ulum cuptuun Tuhun.. kuluu uwuk tuk udu, gulupluh dunuu suyu nu.. suyu suyungkun uwuk, MUTU.."

Best tak? Haha.. mari kita gelak beramai-ramai secara berjemaah..
Penat buat muncung tu... tak payah lar asyik nak merajuk jer.. haha..
peace yaww..
wassalam..














p/s : Kalau ada masa, baru sempat terjah2...

23 comments:

suha said...

haha ini klakar (^_^)

dh pndai tulis entry menawan hati ye skrng lalala

aLya maNip said...

merajuk tayah muncung mulut la cenggitu..hahaha

Shalina Samsudin said...

ni kes awek merajuk eh ? hee

nurAMALLINA said...

Hahahha peninglah bahasa 'U' ni!

Shawn Razaleigh said...

woi sumapah lawak. haha. jgn muncung2 kena cium sudah.hehe

Anyyss Shuhaimi said...

haha..takde rasa nak buat camtu..nanti kena baling selipar lak..takmo2..

ieyza afieyna said...

haha.. mmg muncung abis la.. huhu :P

SweetLikeWhat said...

haha..klakarlah..suke entri ni.. :D

aleen aiden said...

hahah,sengal.

M Fizan said...

suha kelakar ke akak? wahhh.. susah nak buat akak puji..haha ^_^

tak pandai macam akak.. cuba nasib jer.. lalalala

@aLya maNip hahaha..merajuk senyap? good idea ^_^

@Shalina Samsudin heee.. tak lar.. biasa lar dia merajuk sikit sekali sekala.. tapi takde lar muncung mulut.. hehe

cikpuanWani said...

hahaha :D dah try .. macam cLown !

M Fizan said...

@nurAMALLINA haha.. dengan mulut muncung, pening2 :P

@Shawn Razaleigh yeke lawak? thanks.. hehe.. errr.. tu muncung lain.. muncung gatal namanya... haha

@Anyyss Shuhaimi hahaha.. nape? merajuk ngan bf atau suami suda lar.. merajuk ngan orang lain memang kena baling kasut.. hehe.. :)

M Fizan said...

@ieyza afieyna haha.. memang lar.. nanti jadi muncung kekal, sendiri tanggung.. huhu :P

@SweetLikeWhat kelakar? suke? tenkiu2.. :)

@aleen aiden sengal ke.. hehehe

sabella mohamad said...

haha
buatnye sampai ketua muncong aje

Wanie said...

huhu..merajuk tu normal la bg perempuan..:)
tapi kalau ubah vokal memang sangat huduh ok..
nak sebut pun tak lalu..hehe

Farhana Jafri said...

mak ai.. trasa seyh!! tp btul gak tu.. hahahhaa.. lwak plak klau sbut ayat tu tym mncung :P

jemput singgah ANASAURUS :)

myhatiku said...

ape ni muncung2 pulak..haha
tak jadi nak merajuk..errkk?:D

M Fizan said...

@cikpuanWani macam flower horn lar, bukan clown.. haha :D

@sabella mohamad hahaha.. takut jadi muncong kekal lar :D

@Wanie yup2.. pompuan dan merajuk tu serasi.. :)
memang gitu caranya nak jadikan muncung lar.. hehe

M Fizan said...

@Farhana Jafri haha..nape lak terasa?? huhuhu.. aik.. selama nie muncung tak perasan ke? hehe..

@myhatiku haha..jangan lar merajuk kerap sangat..sekali sekala takpe :D

Mawar Berduri said...

tak muncung daaa.....

*tarik muncung ke dalam

M Fizan said...

@Mawar Berduri hahaha.. itulah yang sepatutnya.. simpan muncung :)

alif haris said...

hahahah .. kesimpulannya , jgn merajuk lame sgt .. kui3 :D

M Fizan said...

@alif haris yup2.. itu lar konklusi yang dicari :D

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif