Monday, July 25, 2011

Watch Out Before You Say

Assalamualaikum.. semalam aku ada buat entri pasal Bercakap Benda Baik.. dan hari nie pulak dalam kelas English (ALEL10), Sir Ateff suruh kitorang reka satu puisi bertemakan hatred atau kebencian.. sama ada orang yang kitorang benci atau tentang KEBENCIAN tu sendiri.. dan aku pilih untuk membenci orang yang tidak berwaspada sebelum berkata-kata macam jugak aku tulis dalam entri aku semalam..

Kami cuma diberi masa lima minit.. tapi aku terpaksa makan masa sebab lima minit tu aku baru nak bayangkan apa yang aku nak ekspresikan.. dan dalam masa lima minit aku berjaya menghasilkan satu sonata.. tak lar sehebat 154 sonata William Shakespeare.. tapi sebagai percubaan, aku puas hati lar.. aku betul2 minat penulisan sonata sebab rimanya yang unik dan menarik untuk didengar.. sila lar baca dan komen kalau sudi sonata aku yang tak seberapa nak best nie..


:: Watch Out Before You Say ::

Hey you, the person that talk too much
It's a doubt if you can stop even for a while
My opinion on you is no less than harsh
I hate you so much that i cannot even smile

Hey you, the person that talk and hurting
Hope you go away and talk to the wall
Here, with hate, a super strict warning
Say something good or say nothing at all

Hey you, the person that talk very bad
Don't you know you make us angry?
If you can stop talking, i will be so glad
Before you drive all of us going crazy

Hey you, please talk a little bit well
Or else i kill you and send you to the hell.


:: Muhammad Nazif (25 Julai 2011) ::

Amacam?? Hehe.. tak lar best mana pun.. saja nak berkongsi di dunia maya nie.. dan untuk dibaca semula suatu hari yang indah nanti.. pasti aku tersenyum baca sonata nie.. huhu.. sekian dulu untuk entri nie.. berwaspadalah sebelum kita mengeluarkan kata-kata agar tidak menyakiti hati orang lain.. wassalam..

















p/s : Sekadar untuk direnungkan bersama..

3 comments:

d_LA said...

x bape pandai la nk tulis camni..hehe..oke la tu, dahla ms 5minit je bg

SweetLikeWhat said...

best ! :D

M Fizan said...

@d_LA hehe..harap2 oke lar..awak pun boleh!!

@SweetLikeWhat hee..thanks akak :D

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif