Saturday, December 17, 2011

Menunggu Seribu Tahun

Assalamualaikum...


I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid, I have loved you
For a thousand years
I love you for a thousand more

Thousand Years (Christina Perri)

Malam nie layan lagi lagu nie.. sejak aku dengar lagu Christina nie, aku jatuh cinta.. melodi yang indah dengan lirik yang cukup puitis.. sentuhan magis yang sama macam "Sedetik Lebih", "Jar of Hearts" dan "Tolong Ingatkan Aku".. and the list goes on..

Memang lar tak logik nak menunggu seribu tahun bagi manusia kan.. tapi lagu tema khas filem Twilight nie untuk puntianak.. diulang sekali lagi, PUNTIANAK.. kononnya gadis nie dah menunggu seribu tahun dan sedia menanti seribu tahun lagi.. tapi ada jugak manusia cakap macam nie.. contoh Imran Ajmain.. mungkin spesies puntianak.. hehe.. gurauan semata..

I have waited you for a sixteen years
I can wait for a sixteen more


Emm.. nampak realistik sikit kan.. nie bukan lirik lagu.. tapi olahan aku sendiri sebagai manusia biasa.. aku dah tunggu 16 tahun untuk menemui kamu.. aku akan menunggu sampai 16 tahun lagi pun.. selepas 16 tahun? Sebelum 16 tahun kamu dah jadi milikku.. insyaAllah.. selamat malam diari kesayanganku.. masa untuk bermimpi..










p peluk s : Malam yang sejuk..

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif