Friday, December 16, 2011

Susah Jadi Doktor

Assalamuaikum..

Tadi aku tengah sarapan, tertengok berita RTM1.. aku macam tak percaya dengan berita tu..

Reaksi aku macam di bawah nie lar.. sebijik respons aku.. pemain besbol pun tak percaya dengar berita tersebut..


PESAKIT TIKAM DOKTOR

Wahh, bahaya kerja doktor sekarang nie.. sampai pesakit pun nak jadikan doktor sebagai mangsa.. eh, of course lar aku kisah.. aku pelajar jurusan perubatan.. huhu.. cuak jugak mendengarnya..

Apa nak hairan kan? Dunia sekarang nie memang dah tak selamat.. dalam rumah sendiri pun bahaya.. apatah lagi di tempat kerja.. yang penting kita kena sentiasa berwaspada dengan segala kemungkinan..

Orang kata kalau dah sampai masa, ajal tu tiba tak sedetik lambat mahupun sedetik cepat.. tepat pada masanya.. kematian itu pasti kerana Allah saja yang Maha Kekal..

Jangan lupa baca doa sebelum keluar rumah.. mohon perlindungan Allah.. selepas itu, berserah dan bertawakal kepada-Nya..












p palang s : Redha dan tawakal..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif