Welcome To My Life...

Thursday, October 25, 2012

Alhamdulillah

Assalamualaikum.

Pagi tadi, bila aku bukak group FB kelas aku di INTEC, aku diingatkan oleh diorang yang risau dengan keputusan IELTS. Maka, aku yang sudah terlupa bahawasanya hari ni keputusan IELTS sudah boleh direnung pun mula cuak. Dem! Aku dah lar baru nak gumbira tidur di hotel. Walaupun kesejukan penghawa dingin berjaya membuatkan aku hampir sakit tekak.

Lantas adrenalin mengalir kencang. Jari-jemari mula menghubungi pak cik Google dan menaip 'British Council'. Sebaik saja membuka laman web rasminya, adrenalin memecut laju dalam aliran darah. Kadar denyutan jantung mula terasa menyentak dada. Tangan tidak perlu diletakkan di dada. Debaran begitu membara.

Bila dah masukkan semua maklumat, bismillah dilafazkan, dan.... "No results found". Apakah?? Bukan aku nak buat dramatik. Itulah hakikatnya. Aku mula tenang sikit, ketika hati masih risau apakah bayangnya keputusan aku. Aku perlukan 7.5 sebagai passing band. Keseluruhan maksimum band 9. Agak tinggi di situ. Program aku je nak passing band setinggi tu. Program lain cuma perlu 6.5.

Aku baca buku teks Statistik dulu. Ada peperiksaan akhir semester yang menanti minggu depan. Kemudian, aku turun sarapan bersama keluarga.


Nampak kan debaran di situ? Sangat teruja nak tahu keputusan.

Aih, panjang berjela cerita. Okey, straight to the point, aku naik ke bilik hotel lepas sarapan. Famili aku pergi bersiar-siar. Aku bukak FB dan mula news feed dipenuhi dengan ucapan kegembiraan rakan-rakan Medicine.

Aku tekan semula Find dan..... alhamdulillah.. syukur sangat-sangat...


Tapi.. aku masih belum gembira sepenuhnya. Overall passing band yang diperlukan aku dah lepas. Cuma, ada ura-ura mengatakan semua empat komponen perlu band 7.5. Errr. Korang boleh tengok Writing dan Speaking aku agak rendah. Mujurlah komponen Listening dan Reading menyelamatkan aku. Tahniah kepada semua kawan-kawan yang berjaya melepasi passing band. Kepada yang kurang bernasib baik, boleh cuba lagi.

Nak cuba lagi? RM 590. Aku harap sangat-sangat tak perlu ulang. Moga khabar angin cuma sepintas bisik di angin lalu. Yang penting, aku dah lepas 7.5. Setakat ni, aku nak tumpukan peperiksaan akhir semester dan MUET dulu. Tentang requirement IMU, nanti perlu rujuk kepada JPA. Alhamdulillah. Semoga Allah mempermudahkan urusanku.












p peluk s : Tenang seketika..


2 comments:

vendoline said...

hye blogger
kunjungan malam aya
SELaMAT HARI RAYA AIDILADHA
---------------------------
sama la edy pone xam isnin ni final.
mlas nak study lg

M Fizan said...

@Edy Fee haha. edy rajin takpe lar...

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif