Welcome To My Life...

Saturday, October 27, 2012

Kapsul Masa Part 3

Assalamualaikum.

Semalam berlalu hari raya Aidiladha. Check-out dari Hotel Ridel dan check-in di Hotel Grand Riverview. Semata-mata memenuhi keinginan adik-adik kecik yang nak mandi kolam renang. Menjamu selera nasik dagang pada sebelah pagi dan makan daging korban pada sebelah petang.

Tiba masanya kisah kapsul masa memasuki bahagian terakhir. Mendedahkan mesej awal semester rakan-rakan sekelas untukku dan komen balas untuk diorang. If they ever read this..


I know by the time you get this you had successfully reduce weight and looking as handsome as ever. 

Sup, sup, sup, sup, sup

Sincerely, Aisha

Pesanan dari Aisha. Dia seorang lelaki. Rakan serumah aku. Nampaknya memiliki kuasa pandangan jauh yang luar biasa kerna berjaya meramalkan aku akan mengurangkan berat badan seperti yang aku mahukan. "Sup, sup, sup" tu trademark aku. Sama macam panggilan "Aaron". Ada kisahnya. ^_^


Dear Nazif,
You have a great personality. Your FB status are very nice. Congrats.

Pesanan dari Anon 6. Sorang lagi yang ingat aku disebabkan oleh status FB aku yang berbunga-bunga. Great personality? Harap-harap begitulah. Tak berani nak kata apa-apa. Terima kasih atas pujian dan panggilan Aaron. ^_^


Dear Nazif, or should I say Aaronazif? 
 
I'm not sure if I know you much but I do know this. You're courageous and sensitive at the same time. (in a good way okay) It's nice to know you.

Pesanan dari Liyana. Sorang gadis yang kenal aku sebagai Aaron pada awal semester. Sorang gadis yang aku kenal semakin rapat sepanjang semester. I hope towards the end of this semester, your view on me has changed. Sekarang kau kenal aku lebih. Aku suka madah pujangga dengan tulisan berwarna oren.


HI BOY,
 I DON'T REALLY KNOW U SO I THINK MAYBE U'RE A NICE BOY. ANYWAY, GOOD LUCK FOR YOUR LOVE STORY AND YOUR CAREER.

Pesanan dari Anon 7 yang kurang mengenali siapa aku pada permulaan semester ketiga walaupun sudah dua semester berkongsi kelas. Aku memang nice boy. Masuk bakul angkat sendiri. Terima kasih untuk ucapan selamat berjaya dalam kisah cinta walaupun nasib masih tak berubah.


Dear Nazif,
Good Luck in IELTS n A-LEVEL.

Pesanan dari Anon 8. Ringkas tapi bermakna. Thanks a lot. ^_^


All the best in what you love to do ~ Follow your passion (I heard you love blogging) You will become a wonderful someday ~

Pesanan dari Anon 9 atau mungkin Kim. Dia tahu aku suka berblog. Semoga kata-kata akhirnya menjadi kenyataan...


To Nazif ...
Thanks for everything and hope you'll forgive me if I've done anything wrong ... All the best for your IELTS and may Allah bless you ...

Pesanan dari Kak Nas, rakan sekelas yang setahun lebih matang. Seorang hafizah yang sangat aku hormati. Akak tak ada buat salah apa pun. Tak ada apa yang perlu saya maafkan. Semoga Allah merahmati hidup akak sepanjang masa. ^_^



You are romantic. Everyone know that. Girls love to hangout with you. I envy you. You are good with Math. They seems to never bored you.

Pesanan dari rakan sebilik aku di kolej, Adib. Kalau kau baca balik apa yang kau tulis, mesti kau tak nak tulis ni lagi. Menuju ke akhir semester tiga, kau sedar girls lagi suka lepak dengan kau. Aku memang romantik, itu hakikat. Sila muntah kuning. Dan aku memang suka Matematik. Pandai kau teka. ^_^


HI NICE BOY

- Thanks for being a good fren to us
- Please do smile MORE and stop making face .. haha "Joke"
- Hope our friendship last ...

Pesanan dari Anon 10. First of all, sama-sama. Kedua, insya-Allah aku akan cuba senyum lebih. Akhir sekali, aku pun harap benda yang sama. Cuma aku tak tau siapa kau sebab kau tak tulis nama. Walaupun kau unknown, kau tetap kawan sekelas aku. Haha.


Dear Nazif,
A very fast learner. Wanna be your menti soon ..

Pesanan dari Anon 11. Sorang lagi hamba Allah yang tak tulis nama. Nak jadi menti? Tapi... siapakah anda? Yang penting, betul ke ayat pertama tu? o_0


Hi Nazif, 
You can't leave your laptop even for a minute don't you ? haha *kidding! Btw, I wish you good luck for your future k! 

Pesanan dari Anon 12. Dia ingat aku kerana aku selalu bersama netbook kesayangan aku yang bernama Tosheen. Anyway, thanks for your wish ^_^


A wise man is superior to any insults which can be put upon him, and the best reply to unseemly behaviour is patience and moderation.

Pesanan dari Anon 13. Woww, bahasa Inggeris memang mantap. Mungkin maksud mesej ni adalah respons aku yang kurang matang menghadapi kritikan. Aku akan ingat tu. Sabar dan sederhana.

Mesej terakhir dari Unknown 13 melengkapkan 24 mesej yang aku terima dari 24 orang rakan sekelas aku. Ya, termasuk aku, kelas 12M5 mengumpulkan 25 orang pelajar bakal doktor. 13 orang yang tak dikenali bermakna 13 orang merahsiakan identiti diorang dan berselindung di sebalik kertas.

13 orang yang tidak mahu siapa diorang dikenali dan membiarkan misteri identiti itu menjadi permainan "Catch Me If You Can" yang sangat menarik. Aku tak berminat untuk tahu. Aku maklum diorang rakan sekelas aku. Hanya 11 orang yang berani dan berbangga dengan nama sendiri.

Ada satu lagi mesej yang aku nantikan. Mesej dari pensyarah Bahasa Inggeris sendiri. Kalau ada, nanti aku dedahkan dan aku balas di blog aku ni. Siapa Aaron? Kenapa Aaron? Lelaki Dari Marikh akan jelaskan.













p peluk s : Seronok baca mesej..



2 comments:

Unknown said...

seronok bace ucapan utk kite kan..

M Fizan said...

@cik mun bukan setakat seronok. beronok-ronok :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif