Tuesday, October 23, 2012

Kapsul Masa Part 2

Assalamualaikum.

Tempoh hari, dalam bahagian pertama, aku cakap aku dapat kurang satu pesanan. Sepatutnya aku ada 24 mesej dari 24 orang rakan. Aku kira hari tu cuma ada 23. Tapi hari ni aku dah jumpa mesej terakhir. Dah lengkap pesanan dari semua rakan sekelas aku dalam KAPSUL MASA. Apa benda tu? Korang kena baca bahagian satu untuk tahu lebih lanjut.


Sampul surat yang menyimpan semua kapsul masa untuk aku.

Secara ringkas, kapsul masa tu adalah pesanan awal semester yang diberikan kepada penerima mesej baru-baru ini (penghujung semester). Satu semester membawa banyak perubahan dalam penilaian kita terhadap seseorang. Malangnya, mesej telah ditulis dan disampaikan.

Kini tiba masa untuk aku menunjukkan separuh mesej yang aku terima dan jawapan balas untuk diorang. Check it out!


Nazif
Here comes the Romeo of the class. Hurmm nothing much to say and in my opinion you are unpredictable and full with mystery. 

Pesanan ini dari Irfan. Aku harap satu semester membuatkan kau lebih mengenali aku. Romeo? Aku terima tu sebagai satu pujian. Aku memang sukar dijangka dan misteri. Aku suka pandangan kau.
 

Nazif: Person loaded with 'superpositive' charge. Have eagerness that can lead you to success. Be fastest in going back. Always.

Pesanan dari Anon 1. Tak dapat dikesan pengirimnya. Nampaknya beliau sangat peka dengan kecenderungan aku untuk menjadi orang pertama keluar dari kelas sebaik saja lecture tamat. Terbaik!


Dear Nazif,
You're a nice guy actually, aren't you? 

Pesanan dari Anon 2. Sekali lagi gagal diketahui pengirim mesej ni. Itu soalankah? Kalau soalan, jawapannya pasti ya. Haha. Bagi sesiapa yang kenal aku, akan tahu aku lelaki jenis macam mana. No comment. ^_^


Nazif,
You are nice, hardworking, loving, peaceful and the undisputed leader of your troop. You have to guide your friends towards success and you are capable of doing it, Dev says it !!! Take care and may God bless you. 

Pesanan dari Viknesh Dev. One of the most enthusiastic guy i have ever met. Kalau tulus semua pandangan tu, terima kasih yang tidak terhingga, kawan. You are awesome too, ensiklopedia mini INTEC! No words can describe your amazing characteristics. ^_^
 

Hey Nazif !! The doctor Love in INTEC! Haha! I'm happy that u are in Love now! Be happy always! N when u talk speak louder as it is difficult to hear u. 

Pesanan dari Anon 3. Doctor Love? I'll take that as a compliment. ^_^ Orang yang keberapa juta ratus suruh aku cakap lebih kuat. Maaf ya, tak perasan suara saya perlahan. Arrrr...
 

To : Nazif (Aaron)
Smile more often, because I rarely see your smile ... 

Pesanan dari Woon Woon, model Brands. Ini masa awal semester. I think you seen my smile week in week out right? I hope i do smile because i never know my facial expression. LOL ^_^


To : Nazif
Good luck for your IELTS exam and all the best. Thanks for being my friend.

Pesanan dari Thulasi. Peminat setia K-pop. Habis semua drama Korea dia dah hafal. Errr. Sedih betul baca ucapan semoga berjaya bila IELTS dah habis. Dan, sama-sama. Thanks for being my friend too. ^_^


Nazif The Boltz,
Tries hard and do his best, always has something to say, cooperative, helpful, funny, a really nice friend, a good boy, and good at futsal and Counter Strike.

Pesanan dari Zulkifli Omar Nasir a.k.a Nakaruddin al-INTEC. Sahabat senegeri dengan aku, asal Kedah Darul Aman, sekolah menengah di Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS). Pesanan Zul ni semua ditulis malam sebelum kapsul masa dikirim. Terima kasih banyak-banyak tak terhingga banyaknya atas semua kepositifan yang kau nampak. ^_^


To : A Guy From Mars
- alien
- casanova 

Pesanan dari Anon 4 yang nampaknya tahu kewujudan blog aku sejak awal semester lagi. Aku tak pasti adakah persepsi beliau berupa tuduhan atau pujian. Aku terima alien tu. Tapi kasanova.... dem!


You are a very kind and sweet guy. Sometimes you can be a little bit cheezy but it's okay. haha... I always wonder whether you actually create your own quotes on fb or just copy paste them... haha... Anyways, the quotes are very inspiring just like you! TQ for being such a good friend :)

Pesanan dari Anon 5 yang aku suka sebab panjang berjela dan nampak cubaan nak menilai aku. Ada disebut pasal status FB aku. Memang aku cuba memotivasikan orang lain. Kalau berjaya, alhamdulillah. Terima kasih daun keladi untuk mesej ni. ^_^


Nazif
The ever so serious Nazif that I don't understand most of the time what are you saying. and the person who always brings his laptop. everyday. 

Pesanan dari Niroshini. I'm glad those things make you remember about me, Niro. LOL. If you are close with me, you'll know i'm not serious at all. I know i speak quite too fast. But i hope one semester does change your view on me. ^_^
 

To : Nazif (Aaron)
 The famous blogger, I have never been to your blog before but I will go once I have a chance. So, in order to encourage me, write something about me and post it on your blog! 

Sorry S'ng Yun Xuan, i've just read your letter. Well, you have slow-like-whisper and cute voice. I'll remember you always badminton player. You can be the next Wong Mew Choo. ^_^


Okey, itu saja untuk pendedahan bahagian pertama. Separuh lagi mesej untuk aku akan didedahkan dalam entri akan datang. Best jugak kapsul masa ni. Hoyeah! 












p peluk s : Memorable..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif