Welcome To My Life...

Tuesday, October 23, 2012

Away

Assalamualaikum.

Esok aku akan pulang ke Kelantan. Kampung sebelah umi aku. Aku tak ingat bila kali terakhir aku menjejakkan kaki di sana. Aku akan menyambut hari raya Aidiladha di bumi Serambi Mekah. Aku akan menaiki bas pada jam 8.30 pagi bersama adik aku yang akan menduduki peperiksaan SPM awal bulan depan.

Tak sabar rasanya untuk beraya bersama keluarga. Walaupun peperiksaan akhir semester menanti aku satu minggu dari sekarang, aku malas nak fikir lagi. Aku nak tenangkan minda dan menikmati setiap saat. Terpaksa lar aku beraya sambil membaca buku. Dem!

Mungkin aku tak dapat online sepanjang berada di sana. Jadi mungkin jua diari maya aku ni akan bersawang. Sebelum aku biarkan blog aku ni tak berhapdet, aku nak kongsikan tiga benda yang aku dapat semester ni. Hadiah yang aku hargai.

1. Sweater


Aku baru saja dapat sebaik sampai ke rumah. Hadiah ni dihantar melalui pos ke alamat rumah aku. Selama aku berada di Shah Alam, aku hanya dapat membayangkan rupanya. Apabila memakainya, memang sesuai di badan aku walaupun sedikit singkat. Aku suka.

Terima kasih kepada hamba Allah tersebut. Seorang insan bernama wanita. Maafkan diri ini kerana tidak mampu membalas kasihmu. Apa yang perlu kau tahu, diri ini sangat menghargai pemberianmu ini. Thanks a lot.

2. Key-chain Manchester United


Aku tak kisah berapa nilainya. Walaupun tak mahal, itu tak mengapa. Oh, bukan dari insan berlainan jantina. Pemberinya adalah ensiklopedia mini INTEC. Seorang yang sangat berpengetahuan luas, Viknesh Dev. Thank you, man! I really appreciate this.

Dev hadiahkan sempena hari lahir aku. Key-chain pasukan kesayangan aku. I love it so much, bro! Kau tahu macam mana nak buat aku gembira. Aku akan simpan baik-baik. Kau jangan risau. Thanks very much. ^_^

3. Pensel KLCC


Sebatang pensel. Mungkin remeh bagi korang. Tapi sangat bermakna bagi aku. Pensel ni dihadiahkan oleh pensyarah Biologi aku, Dr. Noraini. Tiga orang saja dapat ni sebagai best presenter selepas satu tugasan yang memerlukan pembentangan.

Seorang gadis berbangsa Cina, seorang jejaka berbangsa India (Dev), dan aku sendiri berbangsa Melayu menerima penghormatan ini atas usaha yang kami curahkan. Terima kasih Dr. Saya sangat menghargainya. It means a lot for me. ^_^


Itulah dia tiga hadiah yang aku kira bermakna. Tidak ada apa-apa nilai sentimental bagi korang. Namun sangat penting bagi aku. Aku sangat suka memberikan penghargaan. Setinggi-tinggi ucapan terima kasih kepada semua pemberi hadiah yang baik hati.

Lelaki Dari Marikh tidak mampu membalas jasa kalian. Biarlah Tuhan membayar kebaikan kalian. No words can describe how i appreciate your gift. Sekali lagi terima kasih. Wassalam.












p cium s : Ringkas tapi bermakna...


2 comments:

نورعيم said...

eh org kelantan ke? sama la kita. hee.

M Fizan said...

@Noraim mak orang kelantan. saya orang amerika. :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif