Welcome To My Life...

Sunday, October 28, 2012

Another Day In KB

Assalamualaikum.

Jumaat lepas aku check-out dari Hotel Ridel, dan check-in pula di Hotel Grand Riverview. Ada saja rumah saudara-mara. Cuma adik-adik kecik nak berendam dalam kolam renang. Kebetulan menyambut hari lahir kakak aku, maka apalah salahnya tidur di hotel sekali-sekala.

Pagi Sabtu, aku sarapan sepuas hati. Diet? Aduh, lupa lagi. Mendukacitakan.


Tarikan nasik lemak dan ayam terlalu kuat. Hingga kekentalan hati tergugat.


Koko Krunch. Mango juice. Marvellous.

Lepas sarapan, rehat sebentar. Tak sampai sejam kemudian, terus berendam di kolam renang. Walaupun tak pernah pergi belajar berenang, ada jugak hati nak jadi Daniel Bego. Kuak punya kuak, lima meter pun tak bergerak daa... Nasib baik tak ada orang sangat. Cuma adik-beradik aku dan dua tiga orang budak lain. 

Puas lar kitorang conquer kolam tu. Macam kolam renang di rumah sendiri. Sebenarnya petang tu mandi lagi. Tapi tangan aku cramp. Puncanya, sebelum mandi pergi lunch KFC. Ya, lunch jam 5.30 petang. Lunch lah sangat... Memang sakit sangat tangan aku. Sabor jer lar...

Malam tu....

Sekali lagi makan di Restoran Kengsom. Hari pertama yang disinari kesedapan masakan di sana memanggil kitorang ke sana lagi. Sempena menyambut hari lahir kakak aku yang sepatutnya pada hari esok (Ahad).


Bosan sangat tunggu makanan lambat sampai. Sempat lagi baca Lawak Kampus jilid ke-15. Dem! Tak sedar diri lagi ada peperiksaan menanti.


Sebelum bergerak balik, sempat lagi posing. Tak tahu apa punca. Cuti ni kerja bergambar je. Kemain lagi Lelaki Dari Marikh. Birthday girl jugak jadi mangsa. Maap ye, kakak sulungku.

Kitorang tak terus balik hotel. Jalan-jalan pusing bandar Kota Bharu. Dan.... yeeha! Ariba andre. Aku berjaya beli baju. 


Tu baju umi dan kakak aku sekali. Baju aku sehelai je. Ceh, gaya tu bajet cool je. Semenjak dua menjak jadi model tak berdaftar ni. 

Itulah kisah semalam. Satu lagi malam di Kota Bharu. Cuti sakan sempena raya haji. Lupa habis diet dan peperiksaan akhir semester. Aku perlu fokus sungguh-sungguh dua minggu ni. Ada satu lagi percutian menanti. Jeng jeng jeng.












p sepak s : Sangat enjoy...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif