Saturday, January 28, 2012

Jangan Putus Asa


Assalamualaikum..

Aku sendiri dah lupa pernah atau tidak aku menggarap entri tentang putus asa.. banyak sangat dah entri Lelaki Dari Marikh.. mungkin pernah.. tapi aku akan mengupas satu lagi entri tentang isu ini..

Dalam hidup kita mudah sangat berputus asa.. melihat saja ada halangan atau aral melintang, kita pun berundur dengan rasa kecewa.. sedangkan kita tak pernah tahu.. benar, hanya Allah yang Maha Tahu.. kita tak sepatutnya begitu mudah mengalah.. ada satu madah terkenal berbunyi : "Mereka yang berputus asa tidak tahu betapa hampirnya mereka dengan kejayaan"..

Tepat sekali.. mungkin jarak kita dengan kejayaan hanya lima minit.. tetapi kita berputus asa dan menyerah.. memang kita tidak tahu berapa dekat kejayaan itu dengan kita.. siapa tahu? Mungkin jarak kejayaan itu masih lagi jauh... tetapi haruskah kita mengalah?

The quitters never win, the winners never quit

Itulah kata-kata pujangga yang menjadi inspirasi aku.. orang yang berputus asa tidak akan pernah menang kerana orang yang berjaya tidak akan berputus asa.. betapa berat cabaran menguji kita, kita harus kuat dan tabah untuk meneruskan perjuangan..

Oleh itu, jika kita rasa masih kuat dan sanggup, lupakan hasrat untuk menyerah.. biar putih tulang, jangan putih mata.. berusaha sehingga ke titisan peluh yang terakhir.. mungkin KEMENANGAN sudah begitu hampir.. :)











p palang s : Try to motivate others...


3 comments:

Ziela Ismail said...

kata-kata perangsang yang bagus...NEVER GIV UP!!

red said...

Betoi2... setuju sgt bro... jgn cepat berputus asa....

M Fizan said...

@Ziela Ismail thanks.. JANGAN MENGALAH!!

@red PANTANG MUNDUR!

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif