Welcome To My Life...

Wednesday, January 4, 2012

Mutiara Kata Yang Indah


Assalamualaikum..

Dalam gambar di atas, ada beberapa mutiara kata yang indah daripada beberapa orang tokoh.. aku sangat suka akan madah pujangga.. jadi bila aku ternampak gambar nie di Facebook tadi, aku rasa nak baca semula satu hari nanti... dan blog nie lar yang tempat wajib aku memeriksa memori yang aku abadikan..

Sasterawan Inggeris yang terkenal, William Shakespeare berkata "jangan bermain dengan perasaan seseorang kerana kita mungkin menang 'permainan' itu tapi kita akan kehilangan insan itu selama-lamanya"..

Jeneral perang Perancis yang masyhur, Napoleon Bonaparte pula berkata "dunia ini menderita bukan kerana kekejaman orang jahat tetapi kesenyapan orang yang baik"..

Saintis dan ahli fizik yang hebat, Albert Einstein berkata "saya berterima kasih kepada semua yang mengatakan TIDAK kepada saya kerana mereka membuat saya melakukannya sendiri"..

Bekas Presiden Amerika Syarikat ke-16, Abraham Lincoln mengatakan bahawa "jika persahabatan adalah titik paling lemah anda, maka anda adalah orang paling kuat di dunia"..

Aktivis berkulit hitam Amerika, Martin Luther King berpesan "kita perlu hidup bersama sebagai saudara atau kita hancur bersama sebagai orang bodoh"..

Pejuang kemerdekaan India, Mahatma Gandhi mengatakan "orang yang lemah tidak dapat memaafkan kerana kemaafan adalah ciri-ciri orang yang kuat"..

Bekas Presiden India, Dr. Abdul Kalam pula bermadah "sangat mudah untuk menewaskan seseorang tetapi sukar untuk memenangi seseorang"..


Kata-kata yang mempunyai makna yang sangat mendalam jika dihayati dengan mata hati.. sama-sama kita renungkan.. wassalam.. :)











p palang s : Blog tidak dilupa...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif