Monday, April 1, 2013

April Pool


Siapa sambut April Fool hari ni, dia memang everyday a fool. Untuk apa tiru budaya orang kafir?

Tak payah lah terkinja-kinja sangat cakap 'April Fool' sana-sini. Bangga sangat ke kenakan orang? Aku bukan mangsa hari ni. Aku memang berhati-hati dan waspada kalau ada orang macam ni di INTEC. Alhamdulillah, tak ada. 

Sesiapa yang meniru sesuatu kaum, maka dia tergolong dalam kaum itu. Haaa, nak jadi orang Yahudi dan Nasrani jugak?

Kalau nak bergurau senda, tak perlu tunggu 1 April setiap tahun. Setiap hari pun boleh bergurau kan? Orang bodoh je yang meraikan hari 1 April. Nak aku ulang? Ye, bodoh!

Orang yang kenakan orang lain pada 1 April ni pun biasanya melampau sangat. Satu hari dalam setahun lar katakan.. tak payah! Gurau senda sepanjang tahun kan dapat merapatkan ukhuwah. Gurau melampau hari ni tak pasal-pasal renggang hubungan. 

Moralnya, katakan tidak kepada April Fool!

April Pool takpe.. jom mandi kolam renang.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif