Welcome To My Life...

Friday, April 26, 2013

Walk The Talk


Saya selalu cakap benda yang sama. Tapi saya selalu gagal untuk lakukannya. Saya pun tak tahu kenapa. Jangan tanya saya. 

Semalam saya dapat tahu sesuatu yang menghancurkan hati ini. Remuk, seperti tiada harapan lagi. Dugaan yang membuatkan kaki kembali berpijak di bumi. Tiada lagi mimpi.

"Life is weird; truths hurt, and lies comfort."

Kebenaran menyakitkan. Ya, tapi itu lebih baik dari penipuan yang terus menjadi tilam yang melenakan. Memusnahkan dalam keselesaan. Biarlah jiwa ini berkecai menjadi kepingan yang bertaburan, tercantum semula dan berkecai lagi. Hati ini telah lama mati.

Sukar untuk menerima kenyataan. Pedih untuk hakikat ini ditelan. Kenapa yang indah hanya kenangan? Di mana pula kebahagiaan?

It's the time to walk the talk. Jangan risau. I'm a man of my words. Saya cuma perlu kekuatan. Maafkan saya bila saya tak dapat tahan. Perasaan saya bukan mainan.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif