Saturday, April 27, 2013

The Right People


Tadi aku belek FB kejap. Dalam kesedihan ni, tiba-tiba ada status sorang kawan aku yang menceriakan hati ini dengan izin Allah.

"Don't chase people. Be you, do your own thing and work hard. The right people who belong in your life will come to you, and stay."

Alhamdulillah, ketika hati berduka, Dialah yang membawa sinar semula. 

Kalau korang baru sekolah menengah, nasihat aku sebagai senior, tak usahlah fikir jauh sangat. Ada bertahun lagi di depan korang (kalau umur panjang). Bersedialah untuk apa yang sangat dekat, iaitu kematian. 

Tak payah kejar orang sangat. Kebahagiaan tu kan macam rama-rama. Lagi dikejar, lagi jauh dia lari. Tapi kalau kita berhenti kejar, dia pandai lar nak singgah di bahu kita.

Orang yang memang milik kita, akan datang, dan tak akan tinggalkan kita. Orang yang cuma menjadi ujian, akan datang membawa harapan, dan tinggalkan kita dengan pengajaran.

Moga Allah memakbulkan doaku..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif