Saturday, April 27, 2013

Mari Memasak


Semalam begedil. Hari ni ayam kurma! Yeay! Hee.

Alahh, buat macam penulis pulak yang masak. Ekceli ayah penulis yang masak. Memang sedap lar masakan ayah penulis. Kalah chef nombor satu dunia. ^_^

Nak masak ayam kurma, semestinya kita perlukan bahan utama iaitu AYAM. Kalau daging, masakan tu jadi daging kurma. Kalau telur pulak, telur kurma. Haaa, maka kita perlukan ayamlah untuk resepi kali ni. 

Pertama, beli ayam. Balik rumah, basuh. Masukkan dalam bekas, dan.... tangkap gambar!

Ayam mentah, sedia untuk dimasak.


Lepas dah tangkap gambar (hukumnya harus), baru boleh masak. Suka hati lar nak masak apa. Ikut kreativiti masing-masing. Tapi memandangkan aku dah tulis ayam kurma dari awal entri ni, maka ayam ni digunakan untuk resepi ayam kurma.


Inilah hasilnya. Tak cukup sepinggan! Nasi mesti tambah. Lauk pun bertambah juga. ^_^

Esok dah nak balik Shah Alam. Dua bulan lagi baru balik Changloon. :'(

Alhamdulillah, dapat merasa masakan kegemaran ummi dan ayah yang sangat istimewa. Bulan depan tak boleh balik. Ada peperiksaan besar berlangsung. Lepas tamat peperiksaan, ada rombongan ke Perak bersama rakan-rakan seperjuangan. InsyaAllah, lepas tu baru boleh rasa lagi masakan ni. Sobsob.

Masa untuk menjamu selera!


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif