Thursday, November 29, 2012

Twenty-Two

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, sudah 22 tahun.

29 November 1990 sehingga hari ini, Khamis. 29 November 2012. Tahun demi tahun. Kalendar 365 hari bertukar ganti. Oh, tahun lompat 366 hari. Looking back to the past. Time went so fast.

Kebetulan, hari ni juga adalah hari yang sama dengan tarikh 22 tahun dulu. K-H-A-M-I-S. Walaupun 22 tahun, bukan senang nak dapat hari yang sama untuk tarikh yang sama. Setiap tahun, hari sepatutnya bertambah satu je. Tapi tahun lompat mengubah cerita.

Ada hari Khamis "TER"elak. Dari Rabu terus ke Jumaat pada tahun seterusnya. Susah. Memang susah. Cuba teka, ada berapa hari yang sama sepanjang 22 tahun ni? Tetttt..

 Tepat sekali. Jawapannya, cuma tiga. Aku dah selidik kalendar. Go to date. Tarikh yang sama sejak 1990. Cuma ada dua kali saja (selain 2012) di mana tarikh 29 November jatuh pada hari Khamis a.k.a Thursday. Cuba lar periksa kalau tak percaya.

29 November 2001, 29 November 2007. Dan tahun ni 29 November 2012. Cuma tiga kali dari tahun 1990. Hanya tiga kali dalam 22 tahun ni. Hari Khamis 29 November seterusnya adalah pada tahun 2018.

Oh, bukan hari lahir aku. Bukan, bukan, bukan.

 
 Happy 22nd anniversary to my parents!!
Congratulations... ^_^

Selamat hari ulang tahun perkahwinan buat umi (Akilah Abdullah) dan ayah (Md Fared Wakimin). Alhamdulillah, syukur kepada Ilahi. Semoga bahagia selalu dan bahagia hingga ke syurga. Amin ya rabbal alamin...

Aku pun kawin nanti nak jugak. Bukan saja 22 tahun, nak selama-lamanya hingga ke jannah yang abadi. Moga diizinkan Allah. 












p peluk s : Nak jugak...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif