Welcome To My Life...

Friday, November 23, 2012

Wajib Tengok

Assalamualaikum.

Wuhuu.. cuti aku dah dua minggu. Dem! Masa berlari-lari. Tinggal lima minggu saja lagi. Nampak macam lama. Tapi dua minggu yang berlalu ni tak terasa pun. Apa maknanya?

Cuti aku disinari dengan Teori Letupan Besar. Well, aku bukan percaya big bang tu menyebabkan bumi ni terbentuk. Umat Islam wajib yakin dan percaya Allah yang menciptakan alam semesta ni.

Entri ni berkisar tentang sitkom komedi Amerika Syarikat arahan Chuck Lorre dan Bill Prady. Kalau siapa yang pernah tengok, mesti tahu apa yang aku cuba nak kongsi di sini. Rancangan yang menggelikan hati aku. 


Sitkom komedi ni bertajuk The Big Bang Theory. Aku tak tahu kenapa tajuk ni dipilih. Tapi lagu temanya memang sangat 'menangkap' (catchy). Cerita ni berkisar tentang kehidupan beberapa orang saintis. Empat orang yang menjadi watak utama a.k.a hero cerita ni.


Tadi aku cakap empat. Sekarang ada lima pulak. Empat orang saintis tu semuanya lelaki. Yang fomfuan tunggal tu jiran kepada dua orang daripada empat saintis tersebut. Gegurl tu nama Penny. Kiri ke kanan, Penny, Leonard, Sheldon, Howard, dan Rajesh.

Okey, dari kartun tu, boleh kan korang transformasikan jadi gambar diorang yang sebenar? Tettt. Masa dah tamat. Kiri ke kanan, Rajesh, Leonard, Penny, Sheldon, dan Howard. Hero paling utama cerita ni adalah Sheldon Cooper, seorang lelaki gila. Kenapa gila? Next entry.


Cerita ni sekarang tengah musim keenam. Aku ada semua episod musim satu hingga musim kelima dalam simpanan aku. Sori lar, aku baru layan cerita ni. Aku terpengaruh dengan jiran aku di kolej yang menghayati cerita ni ketika orang lain sibuk menelaah untuk peperiksaan akhir semester ketiga. Kelakar cerita ni.

Amaran. Cerita ni dalam Bahasa Inggeris. Banyak istilah sains dan perkataan pelik yang digunakan. Sebab kebanyakan watak adalah saintis dalam bidang fizik dan biologi. Susah korang nak faham. Tapi boleh belajar banyak benda baru. 



Bila layan cerita ni, aku teringin nak layan How I Met Your Mother atau Grey's Anatomy. Tapi aku tak suka cerita yang berat. Aku suka cerita komedi, macam The Big Bang Theory ni. Kalau korang tahu cerita-cerita yang boleh membuatkan korang tergelak tanpa henti, kongsi lar dengan aku. 

Serius, The Big Bang Theory memang lawak. Kalau aku bandingkan dengan Maharaja Lawak Mega, cerita ni jauh lebih kelakar. Mimik muka dan respons spontan diorang sangat melucukan. Aku jamin, sitkom ni sangat menghiburkan. Believe me. ^_^












p peluk s : What a nice story...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif