Welcome To My Life...

Saturday, December 21, 2013

Balik Kampung

Assalamualaikum.

Aku menulis dari Hotel Classic, Muar, Johor.

InsyaAllah, pagi ni kami sekeluarga akan bertolak ke Kota Tinggi. Balik kampung! Lama dah tak balik ke rumah Tok Mak (nenek). Cuti hujung tahun yang indah bersama famili tercinta.

Melupakan duka, mencuba ceria.

Aku ingat cuti ni malas nak ulang kaji. Tapi kalau tak study, memang teruklah kerja aku bila cuti habis nanti. Fuhh fuhh. Nampak gaya kena luangkan masa jugak untuk baca nota kuliah yang ada. Tentang apa? Nama-nama bakteria, virus, parasit, dan fungi, yang banyak dan pelik-pelik. Termasuk cara mereka membiak. Argghhh, stres.

Mungkin aku baca santai je. Sebab tak nak stres cuti ni. Aku kan nak merawat luka di hati. Kalau stres nanti, makin parah pulak. 

InsyaAllah, kalau diizinkan Allah, Rabu nanti aku bergerak balik ke Kedah untuk menyambung cuti. Kakak sulung tak ikut balik kampung ni. Nanti nak tengok wayang dengan dia. Cerita 'The Secret Life of Walters Mitty'. Oh, lupa. Kena buat medical check-up untuk JPA. 

Sebenarnya dah lama aku tak merasa cuti sepanjang sembilan hari. Budak medik memang susahlah nak cuti. Sebelum masuk sem kedua (Februari nanti) pun, cuti tiga minggu je. Itu pun kena buat Community Oriented Project (COP). Termasuk dalam penilaian tahun pertama. =.=

Cuti ni aku nak enjoy saja. Moga Allah izinkan rancangan aku berhasil. Aku dah diduga dengan ujian yang sangat berat. Jika 'awak' terbaca entri ni, terima kasih kerna melemahkan saya. You make me stronger. Moga Allah merahmati 'awak'.

Moga Allah permudahkan urusan kita semua. 
Alhamdulillah (untuk segala nikmat).



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif