Welcome To My Life...

Sunday, December 22, 2013

United Menang Lagi

Assalamualaikum.

Haters gonna hate. They would be happy to see you suffering. All you have to do is just proving them wrong. And United keep on winning.

Manchester United 3-1 West Ham United

Aku tak dapat cerita banyak sebab aku tak dapat tengok perlawanan malam tadi. Aku berada di kampung sekarang. Ada Astro, tapi tok mak tak langgan saluran sukan. Tsk tsk.

Aku cuma tahu pasukan yang beraksi melalui Twitter. David De Gea; Rafael, Chris Smalling, Jonny Evans, Patrice Evra; Antonio Valencia, Phil Jones, Tom Cleverley, Adnan Januzaj; Danny Welbeck, Wayne Rooney.

Dua pemain yang menarik perhatian aku: Januzaj dan Rooney.

Future of United

Aku bangun pagi tadi dan tak sabar-sabar nak tahu keputusan perlawanan United. Aku yakin United menang tapi aku nak pastikan. Para haters United perlu menanti lagi untuk mengutuk. Biarkan mereka.

Moyes terus melakukan kerjanya. Ada tiga pemain yang aku tak suka Moyes letakkan dalam pasukan. Valencia, Welbeck, dan Young (pemain gantian malam tadi). Aku akan rasa stres apabila pemain ini beraksi. Tapi dua daripada mereka termasuk dalam senarai penjaring malam tadi. Welbeck dan Young.

Welbeck sudah mula menjaringkan gol. Jaringannya malam tadi adalah satu penyudah tenang selepas satu kombinasi dengan Rooney. Welbeck juga membantu Januzaj menjaringkan gol kedua. Pemain gantian, Young, meledak satu gol cantik hasil tolakan kemas Rooney. Ini adalah gol kedua Young dalam dua perlawanan berturut-turut selepas rembatan kencang dari luar kotak penalti ketika menewaskan Stoke City 2-0 dalam aksi Piala Liga.

United mencapai kemenangan keempat berturut-turut dalam semua pertandingan. Ini juga kemenangan kedua berturut-turut United dalam Liga Perdana Inggeris selepas tewas 1-0 dua kali kepada Everton dan Newcastle. United ada tiga lagi perlawanan mudah termasuk dua perlawanan minggu ini.

United akan menentang Hull City pada hari Khamis ini diikuti perlawanan menentang Norwich City pada hari Sabtu. United sedang membina momentum dan rentak kemenangan. InsyaAllah aku dapat tengok dua perlawanan itu di rumah kerana aku pulang dari Johor pada hari Rabu. Ahad depan baru aku balik IMU.

Yeah, tak sabar nak tweet sepanjang perlawanan dari baiti jannati di Kedah Darul Aman.  

Haters gonna hate. Glory glory Manchester United.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif