Friday, March 29, 2013

Bali Oh Bali


Hari ni insyaAllah ayah aku balik dari...... ya, tajuk tu telah membuatkan tempat rahsia itu kantoi. Bali, Indonesia. Ayah aku ke sana pada hari Selasa lepas. InsyaAllah ayah aku sampai malam ni di KLIA tetapi hanya akan mengambil penerbangan ke Alor Star pagi esok.

Moga keselamatan dan kesihatan ayah aku sentiasa dilindungi Allah. Risau jugak. Ayah aku kata dia cuma makan megi. Susah nak cari makanan halal di sana sebab banyak orang beragama Hindu. Makanan di hotel Banyu Mas tu pulak tak sesuai untuk tekak ayah aku.

Kakak aku cakap ayah aku cuma nak belikan t-shirt dan key-chain sebab tak nak terlebih muatan untuk bawak naik kapal terbang. Takpe lah. Yang penting bukan ole-ole dari sana. Keselamatan ayah aku lebih utama. Aku cuma nak tengok ayah aku selamat depan mata.

Esok aku akan beli tiket juga. Tiket bas saja. Masa untuk pulang ke Shah Alam pada hari Ahad ini selepas cuti rehat dua minggu. Peperiksaan penting menanti dalam tempoh sebulan. Pecutan terakhir perlu dilakukan. Rehat perlu dikorbankan. 

Bali oh Bali, teringin jugak aku nak pergi ke sana. Satu hari nanti aku pasti sampai ke sana. Jika bukan dengan famili, insyaAllah dengan si jantung hati.


2 comments:

Syazana Zainn said...

syok nya pi balik :D

holiday ke?


p/s: kat sana org sana bukan kisah makanan halal/haram ni.

M Fizan said...

@Syazana Zainn ayah yg gi bali. huhu

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif