Welcome To My Life...

Tuesday, March 26, 2013

Berharap


Allah tak berkomunikasi secara terus dengan kita. Tapi Allah menghantar pesanannya melalui kebetulan-kebetulan yang kita tak jangka. Indahnya cara yang Maha Pengasih. Pernah kan kita terlihat sepotong ayat yang berkaitan dengan masalah kita.

Aku selalu terjumpa ayat-ayat motivasi di FB kala aku mula rasa lemah. Mungkin itu cara Allah menegur aku untuk terus bergantung teguh kepada Dia. Ketika aku mencari sisa-sisa kekuatan untuk terus bertahan, aku terjumpa ni.


Aku sudah mula rasa ingin berhenti berharap. Dan aku membatalkan hasrat. Biar berapa kuat tekanan yang ada, Allah sentiasa bersama kita.

Aku akan berhenti mengejar, tapi aku takkan berhenti bersabar. Aku akan terus berharap. Aku yakin, apabila tiba masanya, Allah akan makbulkan doa aku. InsyaAllah.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif