Thursday, March 21, 2013

The Day....


Today is the day... A day when history remains.. it stays as strong as i left it to be.. waiting for the successor to set a new limit. Yet, i was left disappointed.

The title remains as before, "Catch me if you can~" :)

Hari ni keputusan SPM dikeluarkan. Okey, semua orang tahu. Kebetulan aku cuti pertengahan semester selepas peperiksaan percubaan A-Level yang memenatkan. Aku melangkah ke sekolah tempat aku menuntut ilmu selepas sekian lama menghilang. Legenda telah kembali.

Err, pertama sekali, harus ditekankan bahawa rekod aku terlalu biasa untuk sekolah lain. Eh, sekolah aku kan sekolah luar bandar. Bukan sekolah berasrama penuh. Jangan lar nak banding dengan sekolah-sekolah asrama. 

Ya, rekod aku straight A's. 7A+. Oh, memang ramai yang dapat lagi tinggi. Aku tau hakikat tu. Tapi di sekolah lama aku, itu masih rekod paling tinggi. Jika batch terbaik, tahun ni yang paling cemerlang. Empat orang dapat straight A's. Semua tu aku dah jangka.  Empat orang srikandi yang pintar; Safirah, Fathiyah, Nabila dan Nadhira.

Satu jangkaan aku meleset. Aku betul-betul percaya rekod aku akan dipecahkan. Sayangnya, top scorer sekolah aku tahun ni cuma 6A+. Hee. ^_^

'Dia' buat aku bangga. Keputusan kami sama. 9A. Eh, siapa dia? Ya, dia puteri di hati. Bakal permaisuri. Akhirnya menggapai mimpi.  

Congrats, dear. I'm proud of you. Really proud. I know you can do it. I always believe.

Rasanya SPM tahun ni ada top scorer yang dapat kalahkan rekod aku. Calonnya masih perempuan. Haihh, nampaknya legenda lelaki masih tak tercabar. Reputasi tak tercalar. Aku buktikan tuisyen banyak-banyak tak perlu, sekolah asrama pun tak perlu.

Junior, beat me. I dare you. I double dare you. ^_^



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif