Friday, June 10, 2011

RM1.5 Juta dan Sombong

Salam.. aduhai.. sepatutnya aku tak nak update dua entri dalam sehari.. tapi ada sesuatu yg perlu dikongsi di dunia maya nie.. huhu.. sadis betul..

Pertama - RM1.5 Juta

Sekalung tahniah kepada Shamsul Yusof, pengarah KL Gangster yg baru ditayangkan semalam.. dikhabarkan filem ini telah memecah rekod tayangan filem Malaysia lagi.. baru saja Kongsi sebelum ini mencatat kutipan RM1 juta untuk hari pertama tayangan.. dan KL Gangster telah memintas dengan rekod dianggarkan RM1.5 juta, kutipan tertinggi untuk hari pertama dalam sejarah tayangan filem di Malaysia.. kalau trend ini berterusan, tak mustahil kutipan keseluruhan filem ini mampu melepasi RM10 juta.. tahniah bro Shamsul!!

Mari ramai2 ke pawagam.. kita bagi pecah panggung!!

Kedua - Sombong

Korang boleh terima ke kalau orang yg tak rapat dengan korang, tetiba cap korang sombong?? Apa kes lar dia nie.. aku pun tak tahu.. baru tadi adik aku, Panglima Akib, maklumkan kat aku.. yg menyedihkan aku, dia tu berstatus cikgu.. tak tahu lar apa salah aku sampai aku nampak sombong di mata dia.. adakah kerana aku tak rapat dengan dia, maka dia dengan senang hatinya melabelkan aku seorang pelajar yg angkuh?

Bagi aku, aku tak boleh puaskan hati semua orang.. orang2 yg rapat dengan aku tahu aku macam mana.. mungkin dari segi luaran, aku nampak macam tak campur dunia.. tapi muka ganas pun, dalam hati ada taman kan? Entah lar.. aku rasa tak senang bila orang menjustifikasi kita dengan tengok luaran saja.. kepada cikgu tersebut, don't judge a book by its cover.. cikgu tak kenal saya.. so jangan menghakimi saya sewenang-wenangnya.. hanya jauhari yg kenal manikam...

Current Mood
Kecewa














p/s : Nothing to say.. disappointed..

17 comments:

Aisyah Aina said...

tu la...dorang ni tengok muka je dah kata sombong :)

M Fizan said...

@Aisyah Aina huhu..tak kenal maka tak cinta kan :(

Anyyss Shuhaimi said...

hmm...sabar ea..anyyss pun dah pernah kena cop sombong.. :)

nelly said...

mari kenal2 ..hehee
supaya orang tak kata sombong ~

suha said...

sabor la dik, orang ni macam2 perangai (^_^)

tak perlu nak rase seih ngn org yg kite sndiri pon xbrape nak rapat..biarkn la dia ngn tggapan dia tu..kita xkn mampu puaskan ati sume org..

apik pehe said...

uihh..jangan keciwa...biarkan jer

M Fizan said...

@Anyyss Shuhaimi huhu..insyaAllah..thanks :)

@nelly hehee..okies..tak ada masalah :D

M Fizan said...

@suha betul2..hati lain2 kan...uhuk..

yer..saya pun tak tahu kenapa dia ada tanggapan macam tu...insyAllah saya tak sedih dah.. thanks kak suha :)

@apik pehe okeh..thanks apik ^_^

misscha said...

sombong?...hmmm x kenal maka x centa....


tq follow sy.....

M Fizan said...

@misscha yup2..betul tu..dia tak kenal, tetiba buat andaian..sama2 :)

dill said...

bukan mudah hendak puaskan hati semua orang. kite tak sempurna namun kita cuba buat yang terbaik. setakat termampu :)

dill.

emieysandra said...

sllu kne cmtu, skg wt bodoh je..just be ourself, sb dh lumrah kite xkn mmpu mmuaskan hati sume pihak.

chill ea ;)

M Fizan said...

@dill yer, betul~ saya dah cuba buat yg terbaik semampu saya..memang saya tak boleh puaskan hati dia dan orang2 tertentu yg memang suka tak puas hati dengan orang..huhu..thanks dill :)

@emieysandra awak penah rasa eh? huu..betul2..tak semua orang akan rasa puas hati dengan apa yg terbaik buat kita kan..thanks emieysandra ^_^

M Fizan said...

thanks a lot everyone..u all are THE BEST :D

dhilla nazli said...

hee.. so jgn sombong2.. kikiki,,
meh kwan nan dhilla.. heee

Azroy Kassim said...

Itu taktik nk berkenalan je tu relax la.. Skrg kn mcm2 style nk brknalan..

Eh? Err.. Cikgu tu laki ke pompan?

M Fizan said...

@dhilla nazli hee..mana ada sombong..kiki..
boleh jugak..dhilla jangan sombong tau..hehe..

@Azroy Kassim haha..ada ke patut taktik nak berkenalan macam tu..haha

cikgu pompuan tu...nak kenal ke bro? heheh

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif