Tuesday, June 7, 2011

Juvana 700 Episod?


Salam.. ahaaa.. terkejut tak? terkejut tak? Hehe.. mana ada Juvana sampai 700 episod.. kalau banyak tu jumlah episod, penonton Juvana sekarang yg masih kanak2 akan membesar dengan cerita nie lar.. huhu.. kalau sekarang budak tu masih 3 tahun dan belum mumaiyiz, 700 episod yg akan mengambil masa 14.5 tahun akan membuatkan budak tu dah jadi seorang remaja berusia 17 tahun yg matang dan akil baligh.. aku pulak insyaAllah dah jadi doktor dan mungkin dah kahwin pun :D

Apa aku merepek panjang2? Hehe.. sebenarnya 700 tu jumlah follower aku hari nie.. tahniah kepada insan bertuah tersebut, Fyna Shahruddin.. bertuah ke? Hehe.. sekarang follower dia 214.. kepada yg baik hati, singgah lar ziarah beliau dan follow sekali yer.. Thanks Fyna for being so kind! You're appreciated.. :)

Juvana kat TV3 semalam baru masuk episode 7 yer kawan2.. diulang sekali lagi.. episode 7.. TV3 nie semua orang boleh tengok.. yang terlepas sebab makan malam di luar bersama kekasih, atau membaca buku cerita untuk mendodoikan anak2, meh tengok sini.. yg dah tengok tu, tengok lar sekali lagi.. yg belum tengok tu, cuba tengok.. dijamin tak menyesal.. ^_^


Bersambung daripada minggu lepas, Cikgu Zakiah dipecat oleh Warden Raja.. Cikgu Zakiah tinggalkan buku2 dia untuk Daim.. Daim kena bedal dengan Botak sebab kes minggu lepas.. Cikgu Zakiah yg balik ke rumah terpaksa bertekak dengan ayahnya yg tidak gemarkan kerjaya seorang guru..


Ayah Cikgu Zakiah dapat tahu dia dibuang kerja.. sorang budak baru dimasukkan ke Sekolah Wira Bakti.. dan dengan beraninya dia cari pasal dengan Botak apabila bertembung buat kali pertama.. Cikgu Zakiah pula berkonfrontasi lagi dengan ayahnya..


Sesuatu berlaku kepada ayah Cikgu Zakiah.. budak baru sampai (Kedah) pulak terus cari pasal dengan Botak dan Ayam.. akibatnya dia direndam dalam air oleh Botak & The Gang sampai lemas.. mujur ada Daim dan Apek sebagai penyelamat..


Cikgu Zakiah cuba slow talk dengan ayahnya.. Kedah yg tak serik2 kena rendam dengan Botak masih lagi nak cari pasal.. dia cuba lari tapi gagal.. oleh itu, dia mendapat 'habuan' sampai berdarah.. Cikgu Zakiah menang perlawanan tenis dengan ayahnya tapi ayahnya tetap enggan berlembut.. budak baru pulak diberi nama samaran 'Kedah' oleh Daim kerana berasal dari negeri Jelapang Padi..


Tak sabar2 nak tengok kisah selanjutnya minggu depan.. a very nice story..
VIDEO : Credit to Alienelliz
















p/s : Juvana - kisah pertama seumpamanya di Malaysia...


13 comments:

♥ Cheri ♥ said...

pelik betul bapak cikgu zak tu , sekejap baik , sekejap tak .

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

wah,leh menonto kat sni la plak ea..

tahniah utk follower yg makin bertmbh!!

M Fizan said...

@♥ Cheri ♥ haha..berubah-ubah ikut mood..x tetap pendirian tu..hehe

@nuyui a.k.a miss NUSHA bleh2..tiap2 minggu post entri juvana :D

thanks so much :)..nak kejar awak nie!!!!

suha said...

ehem3..dh 700 ye..nk unfollow la,pastu nnti nk jd follower yg ke 1000,pastu awk pon mesti wat review full page kan pasal follower ke 1000?(^_^)

hahaha juz joking!

Anyyss Shuhaimi said...

tak dpt tgk juvana sbb ganas la..mak tak bg adik2 tgk..so,kakak diorang pun tak boleh tengok

M Fizan said...

@suha haha..xyah wt cmtu lar akak..nti sy msukkn lar nme kak suha dlm entri khas 1000 follower tu sbagai pengulas tegar :)

@Anyyss Shuhaimi hehe..sini kan ada..always updated..come jer..:)

nur amalina athman said...

wah..pantasnya bertambah..tahniah2..:D

udin said...

peh! congrate dah 700 sudah.. hurm.. sy lom sempat g layan drama ni.. ramai yg ckp cite ni best..

Aisyah Aina said...

budak Kedah tu tak boleh blah je...dah kena belasah pon mulut tak diam2 XD

M Fizan said...

@nur amalina athman huhu..x lar pantas pun...thanks a lot amalina..hg lar senior ak..nti ak promote hg dlm entri 1000 follower..thanks again..:)

@udin thanks udin!! :) emm..layan lar kat sini..mmg best x hengat..mmg x rugi lar tgk JUVANA..hehe

@Aisyah Aina hahaha..tu lar pasal..budak tu berani :D

Cik Muda Nurul:) said...

terkejut wa! wa ingat betul2 la 700 episod! apa da...mmg muka ketuaan la budak tu. hebat2...untung la flower, eh follower naik..

Cik Muda Nurul:) said...

ensem la cikgu laki yg cikgu zakiah bagi buku tu. ahah..

M Fizan said...

@Cik Muda Nurul:) haha..kan dah bagi logik 700 episod sama dengan 14 tahun..hehe..alhamdulillah..susah nak bagi follower naik nie..

ahah..cikgu hensem tu cikgu azmi..nak? pegi lar ngorat~

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif