Welcome To My Life...

Tuesday, May 24, 2011

FC 5 : Schalke Memecah Dominasi

[entri bola...sila scroll down jika tak berminat..huhu]

Salam sejahtera manusia sejagat yg dikasihi sekalian..hari yg sangat ceria di Alor Star..apa yg korang rasa hari nie? do you feel great? Harapnya baik2 saja..hehe..sekarang nie aku nak sambung kiraan menurun menjelang final Liga Juara-Juara Eropah yg sangat dinanti-nantikan..debarannya tinggal 5 hari saja lagi..juara baru akan dimahkotakan memandangkan penyandang gelaran, Inter Milan telah disingkirkan..

Sejak beberapa hari lepas, aku telah membuat rebiu kisah-kisah sensasi yg berlaku musim nie..kisah yg menjadi topik perbualan hangat dalam dunia bola sepak..korang boleh baca entri lepas kat SINI ---> Nazif pecat Mourinho, Nazif tendang Raul, Nazif tampar Messi, dan Nazif bakar White Hart Lane...

Aku teruskan dengan satu lagi kisah sensasi yg akan kekal dalam lipatan sejarah...

SCHALKE O4

Kelab Jerman, Schalke 04 telah membuat kejutan besar apabila mereka mengatasi jangkaan ramai..diletakkan sekumpulan dengan Lyon (Perancis), Benfica (Portugal) dan Hapoel Tel Aviv (Israel), Schalke 04 tidak menghadapi banyak masalah untuk melepasi peringkat kumpulan selaku juara Kumpulan B dengan 13 mata (4 menang, 1 seri, 1 kalah)..Schalke melangkah hebat ke separuh akhir kejohanan paling berprestij dalam kalendar bola sepak Eropah sebelum tersungkur di tangan pasukan yg baru dinobatkan sebagai juara Liga Perdana Inggeris, Manchester United..

Dalam laluan ke semi final, Schalke telah menumbangkan Valencia di pusingan kedua dengan agregat 4-2 dan menyingkirkan juara bertahan, Inter Milan, di suku akhir dengan agregat 7-3..diterajui Raul Gonzalez dan Jefferson Farfan serta Jose Manuel Jurado menggempur lawan dan kekentalan Manuel Neuer di gawang membantu kemaraan Schalke..namun mereka akhirnya terpaksa akur akan keampuhan barisan Sir Alex Ferguson..TETAPI..sekurang-kurangnya, Schalke 04 telah memecah dominasi pasukan-pasukan utama Eropah..sekalung tahniah buat pasukan Schalke 04..

Nantikan entri seterusnya!!!


Entri sebelum - FC 6 : Hikayat Dongeng Purba...













p/s : Makin terasa kehangatan final...

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif