Friday, May 20, 2011

Prebiu Maharaja Lawak Minggu 8


Assalamualaikum..mood = worry..bukan aku lar..tapi para peserta Maharaja Lawak..mahunya tidak..malam nie minggu ke-8..tak sabar aku nak tengok persembahan diorang..tak tengok dah Astro Warna tu..buat rugi duit jer..baik tengok kat pakcik youtube.com..heheh..satu jer spoiler minggu nie bagi aku..sebab akan ada undian masuk..ish..yg tersingkir tu bagi aku memang tak best pun..nak buat apa lagi undian masuk..yg tinggal nie best2 dah pun..huhu..

Sekarang aku nak buat prebiu para peserta yg tinggal..tak termasuk yg akan diundi masuk semula..


JOZAN - Minggu lepas diorang buat persembahan komedi senyap yg mantap..persembahan magik ala2 mat saleh..persembahan terbaik diorang masa minggu komedi muzikal..harapnya tak lagi menyentuh sensitiviti agama macam isu tabung surau..aku tak ada masalah..orang lain banyak komplen..hehe..

SEPAH - Komedi senyap diorang minggu lepas memang menarik..komedi klasik Melayu, begitulah kata Mamat Khalid..susah nak cari persembahan terbaik Sepah..sebab diorang konsisten setiap minggu daripada zaman Raja Lawak lagi..jadi aku tak ragu langsung, malam nie diorang tak akan mengecewakan..

NABIL - Komedi senyap minggu lepas tak berapa menjadi..tapi Nabil ada alasan kurang sihat..persembahan Nabil macam yoyo sikit..dua minggu lepas persembahan dia mantap tapi minggu sebelum tu, kurang menjadi jugak..persembahan terbaik, mungkin lawak tentang GPS dua minggu lepas..kalau ikut pola, Nabil seharusnya menjadi malam nie..hehe..

JAMBU - Minggu lepas Jambu boleh dikatakan agak santai..komedi senyap yg menghiburkan..tapi genre komedi nie agak mudah bagi diorang..macam lauk..sebab setiap minggu memang Jambu mengutamakan penggunaan mimik muka..dua atau tiga minggu tak menjadi..tapi yg lainnya menarik..peserta yg perlu diberi perhatian minggu nie...

BALAS - Komedi senyap versi Balas minggu lepas lebih kelihatan macam komedi orang bisu..Balas setiap minggu terkenal dengan lawak double-meaning apabila berdialog..tapi bak kata diorang, "kami student, bukan stupid"..Balas sebenarnya membawa mesej tersirat semasa berlawak kalau kita betul2 perhatikan..cuma perlu lebih berusaha mengasah punchline..masih berbaloi untuk menonton persembahan diorang..check it out!

MAN - Mamat Khalid condemn komedi senyap Man minggu lepas..lawak Man minggu lepas tentang zaman Jepun dikatakan bertaraf lawak sekolah menengah saja..tapi selaku juara Raja Lawak 5 yg terbaru, Man sebenarnya ada potensi..lawak Man minggu sebelumnya boleh dipuji..kalau dibandingkan dengan peserta yg tinggal, Man mungkin bukan pilihan..tapi kalau dibandingkan dengan peserta yg tersingkir pulak, Man jauh lebih baik..hehe..


Itulah serba sedikit prebiu ikhlas aku menjelang persembahan diorang minggu nie..kalau korang ada pandangan sendiri, aku tak boleh kata apa..masing2 ada pendapat..benda nie pun subjektif..maaf kalau aku terkasar bahasa...marilah bersama-sama kita menanti video Maharaja Lawak minggu ke-8 disiarkan di youtube..hehe..sekian dulu..wassalam..majulah lawak untuk negara...













p/s : Suka sangat2 buat orang gelak....


10 comments:

zippo miller said...

same la...risau gak kalo yg kene Kick out tu yg best2...hermmm Tq Follow yer heheh

M Fizan said...

@zippo miller tu lar..x dpt eden nak mnolong..hehe

anamizu said...

JAMBU+SEPAH+NABIL+JOZAN memang terbaekk la..
sape la juara..wuwuwu

アヌム ちゃん said...

minggu lps jambu punye lawak plg ok kot..huhu

NuSaNa NoSa 91 said...

alamakkkk~ keen tatau pape sla mhrj lawak sbb xpernha tengok.. xsuke.. tehehehehee~ ^_^

p/s: thanx ye sudi follow keen.. keen follow sini blek.. ^_^

Syazwani Mazlan said...

waaa..mmg xdpt tgk..sebab xbeli channel warna..sob3..tgk intrnt mls pulok..hehhe..

cik sakdi said...

la iye ker ada undian masuk. jangan si amir tu masuk balik dah la weh!!! haha

M Fizan said...

Anamizu :: Jozan juara..sepah kedua..wuwuwu

アヌム ちゃん :: huhu..mmg lauk jambu tu..tp sepah dan jozan pn bgus..

nusana :: alaa kesian keen..hehe..wajib tgk maharaja lawak nie..huhu

syazwani :: tgk jer lar..hehe..tgk kat blog sy nie..

cik sakdi :: haha..r2 yg masuk..lega, lega! haha

lilypelangi said...

sokong jozan gn sepah !! hehe

M Fizan said...

@lilypelangi hehe..kita serupa lar~

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif